dimecres, 24 d’octubre de 2018

PRESENTACIÓ DE NOTÍCIES A LA CLASSE

Hem començat el curs presentant notícies d'actualitat a la classe. Cadascú ha planificat molt bé el que volia explicar i ha dissenyat una presentació per aportar més dades i informació complementària.
Entre el 4 i l'11 d'octubre hem gaudit d'aquesta activitat i hem pogut tractar temàtiques molt interessants.
Exposició a l'aula

Hem  parlat de…

  • El terratrèmol d’Indonèsia
  • El problema de la fam al món
  • L'esfondrament del Pont de Gènova
  • L’huracà Florence
  • El poder de les xarxes. El cas del restaurant xinès.
  • Els aiguats de l’agost a Rubí
  • El cervell i els problemes de visió
  • Carles Castillejo un exemple de resistència
  • Possible existència d’aigua líquida sota la superficie de Júpiter
  • La copa del rei s’ha jugat al Marroc
  • Els trasplantaments facials
  • L’inici de les classes a Rubí
  • L’arribada del tren fa 100 anys
  • El robatori d’un mòbil

Hem après moltes coses que ens han explicat els companys, i hem mantingut converses molt riques i interessants.

Hem parlat de com s’originen els terratrèmols. Hem conegut l’escala de Richter per mesurar els terratrèmols.
Ens ha sorprès que 1 de cada 9 persones a la terra passi gana.Hem pensat possibles accions per tal que no hi hagi fam al món. Hem parlat del paper de les ONG.
Hem parlat de quina funció tenen les escoles en la nostra societat
Hem calculat que si un dia de pluja caiguessin 70 litres per metre quadrat, a la nostra classe recolliríem aproximadament 3360 litres d’aigua. Sort en tenim de la teulada!!!

                                            calculant quants metres quadrats té la classe

I hem obert alguns debats
  • Per què vibra la terra? Els terratrèmols, els huracans  i els tsunamis estan relacionats?
  • Com es forma un huracà? Sempre es fa al mar? Té a veure amb el vent? Amb les tempestes amb l’aire calent? Es pot predir, quan n’hi haurà un?
  • Què fa el cervell perquè puguem veure les coses?
  • Les pedres que hi ha a la terra tenen sal?O la sal ve d’unes muntanyes de sal? La sal dificulta que l’aigua es congeli? I la sal del mar, d’on ve?
  • Perquè és tan important que hi hagi vasos sanguinis a la nostra cara, per exemple a la barbeta? Què fan els vasos sanguinis?